Защо училището трябва да бъде устойчиво и глобално?
Малките и големи събития, засягащи нашето общество и личния живот, са свързани с глобална икономика и високотехнологични системи, които твърде често, въпреки че са толкова напреднали, нарушават екологичното равновесие, засилват международните неравенства и пораждат отчаяние сред населението.
Ето защо осмислянето за настоящата и бъдещата устойчивост на нашите действия, организации и въздействието на местно и глобално ниво е повече от наложително.
Училището има водеща роля за формиране на такъв начин на мислене сред най-малките и подрастващите.
Кога можем да определим едно училище като устойчиво и глобално?
Как можем да измерим усилията му към устойчивото развитие?
Как можем да внедрим образованието за глобално гражданство и образованието за устойчиво развитие във всички аспекти на училищния живот?
Как да се уверим, че ценностите и добрите практики са споделели между училищата на европейско ниво?
В рамките на изпълнение на проект „Право в целта!“ се разработи РЪКОВОДСТВО ЗА УСТОЙЧИВИ И ГЛОБАЛНИ УЧИЛИЩА. Ръководството е инструмент за самооценка, чиято цел е да подкрепи директори, учители и родители чрез НАБОР от добри практики и доказателства.
Защо е необходима такава самооценка?
- За да се планира редовното интегриране на образованието за устойчивост и глобално гражданство в училищните програми.
- За да подчертае стойността на работата на учителите
- За измерване на напредъка на цялата училищна общност
- За дас се оцени и подкрепи многообразието и да предотвратят предразсъдъците и стереотипите в училище
- За да се вдъхновим в намаляването и рециклирането на отпадъците
- За да стимулира създаването на зелени площи в училищата
- Да се засили мрежата с неправителствени организации, университети, институции и други заинтересовани страни, участващи в активното обучение за глобално гражданство.
Какво прави Инструментът?
Ръководството оценява и оценява училището по шест критерия:
- Участие на учениците
Колко учители възприемат глобален подход за обучение по глобално гражданство? Колко ученици популяризират граждански действия в / извън училище?
- Преподаване и учене
Колко дисциплини, преподавани във вашето училище, разглеждат теми, свързани с ЦУР 2030?
- Комуникация
До колко вашите ученици/учители са информирани за Целите за устойчиво развитие?
- Ресурси, доставки и подбор
Доколко вашето училище прилага екологични и социални стандарти за устойчивост при закупуване на храна, оборудване и всякакви други стоки? Прилага ли училището система системи за разделно събиране на отпадъците /рециклиране?
- Лидерство и управление
Доколко ценностите за глобално гражданско образование са заложени в мисията и визията за развитие на вашето училище и планирането на дейностите?
- Развитие на персонала
Насърчава ли вашето училище обучения на учители по глобално гражданство?